ZÁŘÍ

28.09.2016 12:04

1. týden - seznamujeme se - objevujeme hry v herně, vysvětlujeme si pravidla a jak se bezpečně chovat ve škole i v ŠD k sobě i kamarádům, ukazujeme si správné hygienické návyky (umytí rukou před jídlem, po WC, při kašli dávat ruku před pusu, používat kapesník, učíme se stolovat v jídelně, obsloužit se...), učíme se naslouchat ostatním, seznamujeme se s podzimní tematikou, ukazujeme si, kde co ve škole a v herně najdeme, učíme se bezpečně používat nůžky, první týden školy jsem ve družině věnovali seznamování se navzájem, prohlídce školy, povídáním si o zážitcích z prázdnin, malujeme prázdninové vzpomínky

2. týden - podzimní ovoce - trháním a lepením barevného papíru vytváříme tvary připomínající nám konkrétní druhy ovoce v reálných barvách - rozpoznáváme barvy přírody na podzim, rozpíjíme vodové barvy do předem připravených šablon ovoce, modelujeme 3D tvary ovoce z krepového papíru, z modelíny.., malujeme barevnými křídami na asfalt nejoblíbenější ovoce, hrajeme míčové hry na školní zahradě, zpěv a dramatizace, tanec - mazurka "Měla babka 4 jabka", sdělujeme si podzimní pranostiky, čteme si básně s tematikou ovoce, říkáme si, jaké známe druhy ovoce, které se může sklízet na podzim - víno (vinobraní), jablíčka (jablečné slavnosti), hrušky, švestky..., pomocí různých pomůcek výtvarně znázorňujeme ovoce - otisk korkové zátky, tisk půlených jablíček do zavařovačky

3. týden - slunečnice - pomocí temper malujeme slunečnicové políčko, z bramborových tiskátek tvoříme pravidelný květ slunečnice, za pomoci různých materiálů vytváříme další výrobky s tematikou slunečnic (těstoviny barvené vodovkami lepené na papír, mačkání a lepení krepového nebo barevného papíru, obtisk dlaně a dokreslování, koláž ze semínek, květ z papírového talířku; trávíme hezké dny pobytem venku na čerstvém vzduchu, hrajeme hry, závod, relaxujeme, pozorujeme podzimní proměny přírody, zpíváme si písně o sluníčku, čteme si pohádky s tematikou, seznamujeme se zajímavostmi o slunečnicích - dozvídáme se o tom, proč se slunečnice pěstují, jak se zpracovávají a v jaké formě je vídáme doma (olej, semínka k jídlu, krmivo pro domácí mazlíčky..), vybarvujeme si omalovánky slunečnic

4. týden - houby a svatý Václav - vyprávíme si o svatém Václavu legendu, pomocí temper malujeme houby a les, zapouštíme vodové barvy, bramborovými tiskátky tiskneme zavařovačku s houbami, vybarvujeme omalovánky s muchomůrkami i jedlými houbami, tvoříme koláž z látek muchomůrky, modelujeme z modelíny, vytrháváme a lepíme barevným papírek mozaiku s houbami,  skládáme skládanku svatého Václava, venku hrajeme hry "v lese", "na veverky", čteme si básničky a rýmy  "Na houbách" Jiří Žáček, čteme pohádku "Houbová víla Kajda", poznáváme houby jedlé, nejedlé, jedovaté na obrázcích, hrajeme kvíz a pexeso s houbami, o houbách si vyprávíme, jak známe názvy a jak vypadají, co z nich můžeme vyrobit za jídlo nebo ozdobu