ŘÍJEN

25.10.2016 08:45

1. týden - šípky a jeřabiny - vybarvujeme omalovánky ježabin a šípků, vyrábíme hrníček "šípkový čaj", navlékáme plody podzimu na nit a tvoříme náramky a náhrdelníky, mačkáme krepový papír - šípky a jeřabiny, vyrábíme koláž z přírodnin "podzimní paleta", "malíř podzim", jdeme do lesa na sběr přírodnin, hrajeme závody na zahradě, soutěžíme v přenášení plodů, povídáme si o pohádce "Šípková Růženka", jak vypadá keř a jak ho poznáme, posloucháme píseň a zpíváme O šípkových růžích,  povídáme si, co sbíráme na podzim za plody a co z nich lze vyrobit, ochutnáváme šípkový čaj a cítíme jeho vůni, čteme si o blahodárných účincích šípků, ve výtvarce rozfoukáváme tuš a tiskneme prsty barvy

2. týden - ježek - pomocí temper malujeme ježka v lese, zapouštíme vodové barvy, pracujeme s prstovými barvami, vybarvuje omalovánky, dotváříme ježka látkou, recyklovaným materiálem, přírodninami (barevné listí), skládáme ježka, lepíme barevný papír, vyrábíme ježečky z modelíny, venku hrajeme ježčí honičku, míčové hry na hřišti, sběr přírodnin - vycházka do lesa, pohybová hra "na ježka" hledáme a sbíráme "jablíčka" z barevného papíru, zpěv a poslech písně "Běží liška  k táboru", poslech pohádky "Já Baryk a ježek", povídáme si o ježkovi, prohlížíme si obrázky a encyklopedie, řešíme s dětmi způsoby, jak zachránit nalezeného ježka (existují záchranné stanice pro nalezená zvířata)

3. týden - stromy - dokumentání pořad "Vyprávění o lese", kvíz  - poznávání podle listů, podzimní strom - temperami malovaný, obtisk dlaní (listy), lepení přírodnin (listy, plody) - kolektivní práce, malování na prostěradlo - společná práce strom, frotáž listí pastelkami, vytraháváme barevný papír a lepíme strom - kolektivně, modelujeme tvary plodů, procházíme přilehlým lesem - ukazujeme si různé druhy stromů - sbíráme listí a přírodniny, hrajeme hru škatulata hejbejte se, poslech písně "Stromy" Svěrák a Uhlíř, den stromů - 20. 10. památkné stromy, vzácné stromy, popisujeme si vzhled stromů, jejich plody, spojujeme k sobě patřící tvary listů a stromy, rozlišujeme stromy na listnaté a jehličnaté - říkáme si proč se tak rozdělují, jak rozdělujeme typy lesa, jaké plody mají jehličnaté stromy, ukazujeme si stromy rekordmany (sekvoj, bonsaj..)

4. týden - drakiáda - z čeho všeho lze draka vyrobit - recyklace novin, igelit..., malujeme svého draka dle fantazie, skládáme a soutěžíme o nějdelší dračí ocásek z mašlí z novin, zdobíme si vlastního vyrobeného draka, pouštíme draky, hrajeme hry a soutěžíme ve slalomu, na chůdách, hod na cíl, závody s draky, spoujejem spojovačky na papíře, vybravujeme omalovánky s tmatikou draka, zpíváme si píseň "Draka bolí zub", vytváříme rýmy na slovo drak a podobná slova, zdobíme si třídu, hledáme rozdíly na 2 obrázcích "podzim Josefa Lady", vymýšlíme si vlastní dračí příběh - konec domýšlíme dle fantazie, čteme si pohádky o dracích, vyprávíme si o původu tradice pouštění draků, ukazujeme si různé metody výroby draků od japonských až po české či nápady dle fantazie dětí